پمپ دیافراگمی Yamada سری NDP-40 با کارکرد پنوماتیکی، از سری پمپ های جابجایی مثبت یامادا است و توانایی ایجاد دبی تا 405 لیتر بر دقیقه و بیشینه فشار خروجی 7 بار را دارد. اندازه لوله ورودی و خروجی این تجهیز صنعتی 1.5 اینچ است.
این پمپ در صنایع مختلفی از قبیل صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، غذایی، آب و فاضلاب و … کاربرد دارد و برای پمپاژ سیالات مختلف از قبیل انواع مواد شیمیایی، ضد یخ، مواد شوینده، روغن موتور، رزین، گریس، جوهر و اسلاری با ذرات معلق تا اندازه 7 میلی متر استفاده می شود.
بدنه این محصول آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، چدن، پلی پروپیلن یا PVDF و جنس دیافراگم های آن PTFE، Buna، Hytrel، وایتون، سانتوپرن یا نئوپرن است و براساس جنس آن ها می تواند حداکثر تا 120 درجه سانتی گراد دمای کاری را تحمل کند.
این تجهیز صنعتی دیافراگم هایی با طول عمر زیاد دارد و در طراحی آن مواد مختلفی برای انواع کاربردها به کار رفته است و قابلیت کارکرد با صدا و ارتعاش کم را دارد.
اطلاعات عمومی پمپ
107 گالن در دقیقه | |
پورت سیال 1-1/2 اینچی (فلنج NPT یا ANSI) |
اتصالات ورودی و تخلیه
پلی پروپیلن (PPG) |
1-1/2 اینچ فلنج ANSI B16.5 #150 |
Kynar® ( PVDF) | 1-1/2 اینچ فلنج ANSI B16.5 #150 |
آلومینیوم (ADC-12) | 1-1/2 اینچ ANSI فلنج B16.5 #150 (با ضربه خورده 1-1/2 اینچ NPT زن) |
فولاد ضد زنگ (316) | 1-1/2 اینچ ANSI فلنج B16.5 #150 یا 1-1/2 اینچ زن NPT |
چدن | 1-1/2 اینچ NPT زن |
ورودی هوا | 1/2 اینچ NPT زن (شامل شیر توپی) |
اگزوز هوا | 1 اینچ NPT زن (شامل صدا خفه کن) |
حداکثر دمای مایع دیافراگم 1
Buna N 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) |
نئوپرن 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) |
Santoprene® ( TPO ) 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) |
EPDM 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) |
PTFE 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) |
Hytrel ® (TPE) 248 درجه فارنهایت (120 درجه سانتیگراد) |
Viton ® fluoroelastomer 248°F (120°C) |
حداکثر 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) |
* حداکثر دمای مایع برای پمپ های مجهز به فلز و Kynar ® توسط الاستومر (مواد دیافراگمی) تعیین می شود. پمپ های پلی پروپیلن دارای حداکثر دمای مایع 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) بدون توجه به جنس دیافراگم هستند. |
فشار منبع هوا (همه مدل ها) | 20 تا 100 PSI (1.4 تا 7 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) |
حجم تخلیه در هر چرخه | دیافراگم لاستیکی: 0.73 گالن (2.74 لیتر) دیافراگم PTFE: 0.37 گالن (1.40 لیتر) |
حداکثر چرخه در دقیقه | دیافراگم لاستیکی: 148 دیافراگم PTFE: 270 |
حداکثر اندازه جامد | 9/32 اینچ (7 میلی متر) |
حداکثر بالابر مکش خشک | قابلیت پمپ لاستیکی: 18 فوت |
موتور هوا | استاندارد: آلومینیوم |
پوشش اختیاری | روکش PTFE |
مدل های پمپ NDP-40
پمپ های دیافراگمی دوگانه با هوا
آلومینیوم NDP-40 (ANSI FLANGE)
ابعاد: 16.20 اینچ W x 27.96 اینچ H
وزن خالص: 63.9 پوند. (29 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 73.9 پوند.
چدن NDP-40 (NPT)
ابعاد: 16.20 اینچ W x 27.72 اینچ H
وزن خالص: 103.6 پوند. (47 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 113.6 پوند.
پلی پروپیلن NDP-40 (ANSI FLANGE)
ابعاد: 15.83 اینچ W x 29.60 اینچ
وزن خالص: 59.5 پوند. (27 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 69.5 پوند.
NDP-40 KYNAR (ANSI FLANGE)
ابعاد: 15.67 اینچ W x 29.49 اینچ
وزن خالص: 70.5 پوند. (32 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 80.5 پوند.
فولاد ضد زنگ NDP-40 (فلنج ANSI)
ابعاد: 16.20 اینچ W x 27.74 اینچ H
وزن خالص: 88.2 پوند. (40 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 98.2 پوند.
فولاد ضد زنگ NDP-40 (NPT)
ابعاد: 16.20 اینچ W x 27.66 اینچ
وزن خالص: 88.2 پوند. (40 کیلوگرم)
وزن حمل و نقل: 98.2 پوند.
پورت سیال 1-1/2 اینچ
پمپ های AODD سری NDP-40 Yamada حداکثر سرعت جریان 107 گالن در دقیقه را ارائه می دهند . پمپ ها در آلومینیوم، فولاد ضد زنگ (316)، Kynar® (PVDF)، استال زمینی و پلی پروپیلن موجود هستند .
آنچه یامادا را از سایر بسته ها جدا می کند، فناوری دریچه هوای ما است . یامادا از یک دریچه هوای اصلی کاملاً بدون روغن کاری و مکانیزم های خلبان مستقل برای کنترل منطق هوا استفاده می کند.
همانطور که هوای فشرده وارد پمپ می شود، بسته به موقعیت شروع قرقره c، از طریق دریچه هوای اصلی به یک طرف یا طرف دیگر هدایت می شود. وقتی هوا وارد محفظه می شود، دیافراگم را به بیرون وادار می کند. این حرکت بیرونی مایع را از شیر توپی تخلیه خارج می کند و شیر توپی ورودی مخالف را بار می کند. همانطور که دیافراگم به سمت بیرون حرکت می کند، دیافراگم متصل در طرف مقابل، دیافراگم را به سمت داخل می کشد.
هنگامی که یک حرکت کامل حرکت می کند، با شیر خلبان تماس می گیرد، آن را فشار می دهد و مهر و موم را می شکند تا یک درگاه اگزوز باز شود.
درگاه باز اجازه می دهد تا هوای فشرده از قسمت پشتی دریچه هوا به خروجی اگزوز برود. افت فشار باعث تغییر دریچه هوای اصلی می شود. این حرکت به سادگی در طرف دیگر تکرار می شود.