چگونه می توانم تصمیم بگیرم که کدام ویبراتور صنعتی پنوماتیک برای فرآیند من بهتر کار می کند؟

قطع مواد بدترین چیز است.

بیایید با آن روبرو شویم، بازار با ویبره های صنعتی اشباع شده است که ادعای شهرت آنها در حال تکان دادن مواد است، بنابراین در طول یک فرآیند آزادانه جریان می یابد. من اینجا نیستم تا به شما بگویم کدام شرکت ویبراتور GOAT را ارائه می دهد (بدیهی است که من مغرضانه خواهم بود) اما مهم است که نکات مثبت استفاده از ارتعاش را به شما بگویم و ابزارهای لازم برای گرفتن بهترین تصمیم را در اختیار شما قرار دهم. بازار برای خرید برخی از.

با استفاده مناسب از ارتعاش، به راحتی می تواند کارایی فرآیند را بهبود بخشد، زمان خرابی را از بین ببرد و هزینه های کار دستی برای جدا کردن مواد از دیواره های قیف، سطل ها یا سایر ظروف مواد حجیم را کاهش دهد. اغلب، برنامه‌های کاربردی نیاز به عملیات در محیط‌هایی دارند که با شرایط سخت یا خطرناک مواجه هستند، که مدل‌های پنوماتیک را ایده‌آل می‌کند. زمانی که تصمیم می گیرید کدام یک برای برنامه شما بهترین کار را دارد می تواند بسیار سخت باشد.

من قصد دارم آن را به سه دسته تقسیم کنم که باید هنگام انتخاب ویبراتور پنوماتیک در نظر بگیرید:

  1. مشخصات عملیاتی (مصرف هوا، سطوح نویز، تحمل محیطی، چرخه کار و فرکانس)
  2. مواد فله (رطوبت، مواد ریز، مواد درشت، مواد چسبنده)
  3. کاربرد (کمک جریان قیف، پاکسازی، ناودان/لوله ها)

ویبراتورهای توربین

  1. مشخصات عملیاتی – ویبراتورهای توربین دارای فرکانس بالا و لرزش حرکت چرخشی هستند و برای کار مداوم درجه بندی می شوند. یک گزینه مقرون به صرفه، مصرف هوای بسیار کم و سطح صدای تقریباً آرام را ارائه می دهند. آنها تحمل متوسطی در برابر عوامل محیطی خارجی دارند اما عملکرد ثابتی را در طول عمر خود بدون روغن کاری ارائه می دهند.
  2. مواد حجیم – برای بارهای حجیم مواد ریز مانند پودرها و مواد افزودنی که چگالی بار حجیم سنگین تری دارند، بهترین کار را دارد.
  3. کاربرد – آنها برای پاکسازی یا کمک جریان لوله و لوله برای موادی که معمولاً با گرانش به خوبی جریان می‌یابند مؤثر هستند. آنها برای جریان قیف چندان موثر نیستند.

ویبراتورهای توپ

  1. مشخصات عملیاتی – ویبراتورهای توپ مقرون به صرفه ترین گزینه برای خرید و نصب هستند. آنها فرکانس بالا و ارتعاش حرکت چرخشی را ارائه می دهند و برای کار مداوم بسیار درجه بندی شده اند، مشابه ویبره های توربین. چیزی که آنها را متمایز می کند تحمل بالای آنها در شرایط سخت عملیاتی مانند هوای کثیف یا محیط های کثیف است. این ویبراتور ایده آلی برای استفاده در مواقعی است که سر و صدا مشکلی ندارد و مصرف هوای بالا مجاز است. به طور معمول، عمر عملیاتی این ویبراتور به دلیل سایش بخشی از توپ در مسیر داخلی و عملکرد در محیط های خشن تر، کوتاه ترین است.
  2. مواد حجیم – مانند ویبراتورهای توربین، آنها برای مواد با چگالی بالا و همچنین مواد چسبنده بهترین عملکرد را دارند.
  3. کاربرد – مناسب برای لوله‌ها و ناودان‌هایی که دارای شیب عمیق هستند یا قیف‌هایی که گرانش به جریان مواد کمک می‌کند.

ویبراتورهای پیستونی ضربه ای

  1. مشخصات عملیاتی – لرزاننده های پیستونی ضربه ای با استفاده از مقدار قابل توجهی هوای مصرفی نیروی خطی تولید می کنند. اگرچه آنها بلندترین مدل های پیستونی هستند، اما تحمل محیطی بالایی دارند و می توانند به طور مداوم کار کنند. تعمیر و نگهداری آنها کم است و دارای یک پورت اگزوز است که طول عمر کار را در میدان افزایش می دهد.
  2. مواد حجیم – پیستون های ضربه ای “کادیلاک از ویبراتورهای پیستونی” با اکثر مواد دارای بار فله از جمله مواد با رطوبت بالا و همچنین مواد ریز، درشت یا چسبنده بسیار خوب کار می کنند.
  3. کاربرد – آنها به عنوان کمک کننده جریان مواد در قیف ها یا لوله ها و لوله های با زاویه پایین تر هستند زیرا می توانید نیرو را به دیوار و مواد “هدف” کنید.

ویبراتورهای پیستونی با بالشتک هوا

  1. مشخصات عملیاتی – تنها چیزی که این مدل‌ها را از ویبره‌های پیستون ضربه‌ای سنتی متمایز می‌کند، از بین بردن ضربه پیستون به بدنه است که سطح نویز را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. آنها همچنین نیروی خطی با مصرف هوای کم تولید می کنند، تحمل محیطی بالایی دارند و برای کار مداوم درجه بندی می شوند.
  2. مواد فله – ویبراتورهای دارای بالشتک هوا برای کاربردهای مواد درشت بهترین عملکرد را دارند
  3. کاربرد – مشابه مدل های ضربه ای، آنها به خوبی به عنوان کمک کننده جریان مواد روی قیف ها، لوله ها و لوله ها کار می کنند و می توانند پاکسازی مواد را افزایش دهند.

hand operated manual diaphragm pump

کوبش هوا تک ضربه ای

  1. مشخصات عملیاتی – کوبنده های هوای تک ضربه ای توسط یک دریچه قرقره 5 پورت با شیر برقی که برای ایجاد ارتعاش خطی و فرکانس پایین طراحی شده است، شبیه به ضربه مرده چکش کنترل می شود. این مدل برای کار مداوم درجه بندی شده است و سطح سر و صدای متوسطی دارد. با این حال، مصرف هوای پایینی را فراهم می کند و تحمل محیطی بالایی دارد.
  2. مواد حجیم – مناسب برای مواد چسبنده یا مواد بسیار ریز که ممکن است تحت ارتعاش مداوم بسته شوند.
  3. کاربرد – گزینه ایده آل برای تمیز کردن قیف و/یا کمک های جریان مواد در قیف ها و سطل ها.

مشخصات عملیاتی، مواد حجیم و کاربرد تنها نکات مهم در انتخاب یک ویبراتور صنعتی هستند، اما داشتن این دانش می‌تواند فرآیند انتخاب را بسیار آسان‌تر کند. به امید گسترش #VibrationEducation در سرتاسر جهان، تیم ما راهنمای انتخاب ویبراتور صنعتی را جمع‌آوری کرد که هنگام انتخاب یک ویبراتور برای فرآیند شما، آن را به 3 مرحله ساده تقسیم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *