پمپ درجه مواد غذایی

پمپ مواد غذایی یک جزء ضروری در صنایع تولید مواد غذایی و نوشیدنی است. این پمپ ها در اندازه ها و شکل های مختلفی تولید می شوند، از پمپ های دیافراگمی کوچکی که برای پمپاژ پوره استفاده می شوند تا پمپ های گریز از مرکز بزرگ که برای انتقال شیر استفاده می شوند. یک فرآیند تمیز و بدون باکتری برای صنایع بسیار مهم است، که تقاضاهای زیادی را برای پمپ های صنایع غذایی مورد استفاده ایجاد می کند.

پمپ درجه مواد غذایی چیست؟

پمپ گرید مواد غذایی به معنای پمپاژ مایعاتی است که باید به نوعی مصرف شوند. آنها به طور کامل یا جزئی از مواد غذایی ساخته شده اند، اغلب به راحتی تمیز می شوند و هیچ قسمت پنهانی ندارند که محصولات بتوانند در آن بچسبند و منجر به رشد و آلودگی باکتریایی شوند. یک پمپ گرید مواد غذایی ممکن است به طور کامل دارای گواهینامه (EHEDG) باشد یا دارای مواد آب بندی تایید شده باشد.

چه زمانی پمپ مورد نیاز است؟

هنگام پمپاژ مواد غذایی مانند نوشابه، شیر، سوپ و سس به پمپ های درجه مواد غذایی نیاز است. در تولید مواد غذایی، بسیار مهم است که این فرآیند بدون باکتری تمیز باشد و باقی بماند. مواد و طراحی خاص پمپ مواد غذایی به اطمینان از یک فرآیند بهداشتی کمک می کند.

الزامات برای پمپ های درجه مواد غذایی

برای اطمینان از بهداشتی بودن پمپ مواد غذایی به اندازه کافی برای تماس با غذاها و نوشیدنی ها، طراحی و انتخاب مواد بسیار مهم است. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما چندین استاندارد و گواهی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که پمپ غذای مناسبی را خریداری می کنید. استانداردها و گواهینامه ها تضمین می کنند که پمپ و مواد آن با الزامات بهداشتی دقیق مطابقت دارند. CTX

پمپ برای مواد غذایی در مواد بهداشتی

در یک پمپ، نه تنها مهر و موم در تماس با مایع است که باید مطابق با مواد غذایی باشد، بلکه کل پمپ نیز باید از مواد بهداشتی ساخته شود. بیشتر، یک پمپ درجه مواد غذایی از فولاد ضد زنگ 316L جلا داده شده، هم در خارج و هم در داخل ساخته شده است. در یک پمپ جابجایی مثبت مانند یک پمپ دو دیافراگمی، تمام اجزای در تماس با مایع – دیافراگم ها و شیرهای چک توپ – نیز از مواد غذایی مانند SS، PTFE، EPDM-FDA یا NBR-FDA ساخته شده اند.

پمپ های تمیز کردن که مواد غذایی را پمپ می کنند

یکی دیگر از عناصر مهم برای پمپ مواد غذایی فرآیند تمیز کردن است. سطوح مواد یک پمپ مواد غذایی معمولا جلا داده می شوند که تمیز کردن آنها را آسان تر می کند. پمپ همچنین باید بدون هیچ مکان پنهانی ساخته شود که در آن رشد باکتری ممکن است رخ دهد، که می تواند باعث آلودگی و توقف تولید شود.

یک پمپ مواد غذایی باید به راحتی از هم جدا شود و مونتاژ شود و زهکشی و بازرسی را تسهیل کند. این پمپ ها همچنین اغلب برای تمیز کردن در محل (CIP) و استریلاسیون در محل (SIP) ساخته می شوند که تمیز کردن را کارآمدتر می کند.

گواهینامه برای پمپ های صنایع غذایی

ehedg

پمپ EHEDG-FOOD GRADE

EHEDG (گروه مهندسی و طراحی بهداشتی اروپایی) برای ترویج بهداشت، بهبود ایمنی مواد غذایی و افزایش کارایی تمیز کردن و اثربخشی تولید و بسته بندی مواد غذایی فعالیت می کند. EHEDG علاوه بر دستورالعمل های عملی، روش های آزمایش، صدور گواهینامه و آموزش، بستری را برای صنعت جهانی غذا فراهم می کند. پمپی که توسط EHEDG تایید شده است، آزمایشات گسترده ای را در مورد طراحی پمپ با توجه به تمیز کردن انجام داده است.

مهر و موم EHEDG تضمین می کند که یک پمپ مواد غذایی با طراحی بهداشتی را دریافت کنید.

 fda

FDA

یک گواهی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید می کند که محصولاتی که مصرف می شوند یا در تماس نزدیک با انسان هستند با مواد بهداشتی درمان شده اند. انطباق FDA به انتخاب مواد پمپ از واشرها، مهر و موم و قطعات پلاستیکی اشاره دارد، در حالی که گواهی EHEDG تضمین می کند که کل پمپ برای استفاده در یک محیط بهداشتی تأیید شده و آزمایش شده است. بنابراین EHEDG یک ​​استاندارد بالاتر از FDA است.

یک پمپ ممکن است مهر و موم های تایید شده توسط FDA داشته باشد در حالی که بقیه طراحی پمپ از نوع مواد غذایی نیست، به این معنی که پمپ نباید در برنامه های خاص تولید مواد غذایی استفاده شود. بنابراین مهم است که قبل از شروع استفاده از پمپ در فرآیند خود، از انتخاب مواد و طراحی پمپ آگاه باشید.

EN 10204

در سال 10204

استاندارد اروپایی EN 10204 اسناد بازرسی مختلفی را که باید همراه با تحویل کالاهای فلزی باشد، مشخص می کند. شما چک لیست و قابلیت ردیابی مواد مورد استفاده در تجهیزات را دریافت می کنید. 2.1 یک اعلامیه کلی در مورد انطباق با مشخصات مواد است، در حالی که 3.1 داده های ردیابی خاص را در تمام طول کارخانه فولاد ارائه می دهد (معمولا فقط برای فلزات در تماس با محصول).

 EC 1935/2004

EC 1935/2004

این مقررات اتحادیه اروپا برای تمام موادی که با مواد غذایی مواجه می شوند، مانند مواد فلزی، پلاستیکی و لاستیکی اعمال می شود. این مقررات الزام می‌کند که این مواد ایمن باشند، با نماد شیشه و چنگال برچسب‌گذاری شده، در سراسر زنجیره تولید قابل ردیابی باشند (طبق استاندارد EN 10204 بالا) و مطابق با شیوه‌های تولید خوب (GMP) تولید شوند.

CE

CE

CE احتمالاً علامتی است که اکثر مردم آن را تشخیص می دهند. محصولی که به‌عنوان ماشین طبقه‌بندی می‌شود و دارای نشان CE است، با الزامات ضروری بهداشت و ایمنی دستورالعمل ماشین‌آلات 2006/42/EEC مطابقت دارد.

رجوع کنید به VI

USP VI

کنوانسیون دارویی ایالات متحده (USP) در کلاس I تا VI تعریف می کند که چگونه یک ماده پلاستیکی یا لاستیکی می تواند در معرض بافت انسانی قرار گیرد. کلاس VI نیاز به سخت‌گیرانه‌ترین آزمایش‌ها دارد و چنین موادی به‌اندازه کافی برای استفاده در ایمپلنت‌ها ایمن هستند.

3-الف

3-A گواهینامه دیگری برای تجهیزات ماشینی برای کاربردهای بهداشتی است اما در اروپا چندان رایج نیست. گواهینامه 3-A معیارهای طراحی و ساخت تجهیزات را مشخص می کند.

ما شما را به پمپ مواد غذایی مناسب راهنمایی می کنیم

همانطور که از خلاصه ما متوجه شده اید، چندین نهاد، استاندارد و گواهی وجود دارد که تضمین می کند که غذا و نوشیدنی پمپاژ شده به طور ایمن مدیریت می شود. ما در Tapflo تجربه زیادی در پمپاژ بهداشتی داریم و خوشحالیم که شما را به یک پمپ غذای مناسب برای کاربردتان راهنمایی کنیم. در تماس با ما دریغ نکنید و ما بیشتر به شما خواهیم گفت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *