پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری

این مقاله شامل:

  •  پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری چیست؟
  • کاربردهای پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری
  • پمپ های دیافراگمی در مقایسه با پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری
  • مزایای پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری

 پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری چیست؟

پمپ های دیافراگمی یا با هوا یا الکتریکی کار می کنند. پمپ های دیافراگمی با هوا رایج تر هستند. پمپ های دیافراگمی، پمپ های جابجایی مثبت، خود پرایمینگ هستند و در مواد مختلفی موجود می باشند. معمولاً آنها با اندازه پورت ورودی و تخلیه از 1/4 اینچ تا 4 اینچ عرضه می شوند. آنها پمپ های قابل حمل در نظر گرفته می شوند زیرا سبک تر از سایر پمپ های صنعتی با اندازه پورت معادل هستند.

پمپ های دیافراگمی با نحوه جابجایی سیال توسط پمپ های دیگر متفاوت است. این پمپ ها با دیافراگم هایی طراحی شده اند که به عنوان یک غشای جداکننده عمل می کنند و سیال پمپ شده را از موتور هوایی که پمپ را تغذیه می کند، جدا می کند.

دیافراگم ها توسط یک شفت مشترک به هم متصل می شوند و رفت و برگشت (تغییر) به جلو و عقب می شوند. همانطور که دیافراگم ها به طور همزمان به جلو و عقب جابه جا می شوند، سیال را در یک طرف پمپ جابه جا می کنند و سیال را از طریق درگاه تخلیه جابجا می کنند و در همان زمان، سیال را از طریق درگاه ورودی به پمپ می کشند. عمل رفت و برگشتی پمپ یک جریان ضربانی در مقابل جریان ثابت ایجاد می کند که در سایر انواع پمپ رایج است.

مکانیک پمپ دیافراگم

کاربردهای پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری

پمپ های دیافراگمی را می توان در طیف وسیعی از کاربردها در بسیاری از صنایع به کار برد. آنها در انواع مختلفی از مواد (فلزات و پلاستیک) ارائه می شوند که آنها را برای کاربردهایی که شامل بسیاری از مواد مختلف می شود مناسب می کند. نسبتاً محبوب هستند آنها برای جابجایی مایعات خورنده یا اسیدی . این پمپ ها می توانند دوغاب ها و مواد جامد پر شده را در جایی که اندازه جامدات به طور قابل توجهی کوچکتر از اندازه درگاه های ورودی و تخلیه مایع است پمپاژ کنند.

آنها را می توان در کاربردهایی استفاده کرد که برای پمپ های با موتورهای الکتریکی یا احتراقی مناسب نیستند. در نظر گرفته شده به عنوان پمپ های جابجایی مثبت، فشار تخلیه محدود به کل فشار هوا است که موتور هوا را تغذیه می کند و پمپ را به حرکت در می آورد. آنها برای کاربردهای مکش سیلابی مناسب هستند یا به دلیل خلاء بالایی که این پمپ ها می توانند ایجاد کنند، می توانند بالای منبع سیال قرار گیرند.

 پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری در مقایسه با پمپ EDDY

هر دو پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری و پمپ های دیافراگمی سنتی با هوا به روشی متفاوت عمل می کنند. پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری که با هوا کار می کند به صورت رفت و برگشتی حرکت می کند و یک خلاء در مسیر ورودی ایجاد می کند که سیال را به داخل پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری می کشد. سپس، پمپ به سکته تخلیه منتقل می شود که در آن سیال از پمپ جابجا می شود. فن آوری پمپ گردابی بر اساس اصل حرکت مایع تورنادو به عنوان یک ستون چرخشی هماهنگ در امتداد مرکز لوله ورودی است که باعث مخلوط شدن ذرات جامد با مایع می شود و مکش به اندازه کافی قوی ایجاد می کند تا ذرات جامد به سمت بالا حرکت کنند و فشار ایجاد کند. دیفرانسیل برای تخلیه مورد نظر جریان گردابی ناشی از اختلاف فشار ناشی از روتور و تقویت شده توسط الگوهای جریان آشفته در لوله و لوله مکش است.

جریان های گردابی با حضور ذرات جامد تقویت می شوند که نیروهای اینرسی را در سیال افزایش می دهند. تشکیل گرداب بستگی به ذرات جامد معلق دارد که باعث مکش می شوند. برخلاف پمپ‌های گردابی، روتور مستقیماً سیال را بدون لغزش از پمپ عبور می‌دهد. پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری از حرکت ذرات و موج القا شده از این ذرات جامد برای تولید جریان گردابی و القای مکش استفاده می کند.

پمپ EDDY به گونه ای طراحی شده است که در کاربردهایی که نیاز به پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا یا سیالاتی با محتوای جامد بالا دارند، برتر باشد. این پمپ دارای جریان زیادی در مسیر مایع است که برای سیالات جامد با ویسکوزیته بالا مناسب است. پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری می تواند مواد جامدی را که تقریباً به قطر درگاه تخلیه پمپ است عبور دهد.

چرا پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری بهتر هستند؟
نتایج را ببینید

مزایای پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری

  • طراحی پمپ بدون گرفتگی – پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری با روتور فرورفته طراحی شده است که برای طراحی جریان بزرگ پمپ ضروری است. این طراحی بزرگ جریان عبوری، مواد جامد را به راحتی عبور می دهد که می توانند از طریق درگاه ورودی پمپ جا شوند. به عنوان مثال، یک پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری اینچی اجازه عبور اجسام جامد تا قطر 9 اینچ را می دهد.
  • جابجایی مواد جامد بالا – فناوری روتور به طور موثر مواد تا 70 درصد مواد جامد را با استفاده از یک روتور مولد انرژی به شکل هندسی هم زدن و پمپاژ می کند.
  • بدون تحمل بحرانی – فاصله در مسیر جریان بین روتور و حلقه به اندازه ای است که جامدات بسیار بزرگ را از خود عبور دهد. بیشتر انواع دیگر پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که برای عملکرد صحیح به تلرانس بیشتر در این ناحیه از پمپ نیاز دارند، این شامل پمپ های گریز از مرکز می شود.
  • ویسکوزیته بالا و جابجایی مواد ساینده بالا – روتور فوق فرورفته جریان گردابی ایجاد می کند که مواد ساینده را از اجزای مهم پمپ دور نگه می دارد.
  • تعمیر و نگهداری کم و حداقل زمان خرابی
  • هزینه مالکیت پایین – تکنولوژی پمپ بدون گرفتگی و تعمیر و نگهداری پایین، بازگشت سرمایه بسیار سریع‌تری را نسبت به سایر پمپ‌ها امکان‌پذیر می‌کند و آن را به پایین‌ترین پمپ هزینه چرخه عمر در بازار امروز تبدیل می‌کند.

بهترین برنامه پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری – صنایعی که بیشترین خدمات را دارند

شرکت پمپ دیافراگمی لجن و گل حفاری تولید کننده برتر تجهیزات پمپاژ و لایروبی است . اگر در حال پمپاژ یا لایروبی دوغاب، مواد جامد بالا، مواد بسیار چسبناک، خمیر، مواد ساینده بالا (ماسه و شن) و مواد پر از مواد جامد هستید، بهترین محصول را برای این کار پیدا کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *